Malin & dödsormen

Läs om Håkan Milds säsong här: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=310301

I helgen såg jag Blåvitt krossa Gefle i Gävle med tre mål emot noll.
Killer-Stiller satte två med skallen och Gurra satte en halvvolley i krykan.

Malm hade köpt en Blåvit matchtröja från blåvittshoppen och samtidigt även beställt med tryck.
Han var mäkta nöjd när han konstaterade att han minsann hade sett till att få "MALM" tryckt på ryggen.
- Vänd dig om så får jag se, sa jag.
Min utmärkta syn konstaterade genast att det hade smugit in ett I samt ett N efter MAL, så istället för "MALM" stod där "MALIN".
Påtalade detta för Malm och hans dag var genast förstörd.

http://omduvikerettstao.blogspot.com/

Ann-Kristin-Nils var nära att bli ihjälbiten av en orm på en rastplats på vägen till Gävle.
Nils skulle lämna ett bidrag till miljön och upptäckte att han stod 20 cm från en svensk dödsorm!
Ormen var den beryktade huggormen.
Nils lyckades på något sätt hoppa undan och undvika det livsfarliga bettet och dagen var räddad.


Efter matchen, som Blåvitt vann med betryggande 3-0, köpte vi sammanlagt sjutton cheeseburgrare på McDonalds.
Då var allt bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0