Hamrén - Italien

Hamréns första landskamp blir mot Italien.
Det var en hel del turer runt posten som förbundskapten när jag var i Thailand.
Jag följde med spänning hur kandidaterna föll bort en efter en.
Den ena kandidaten efter den andra verkade föredra att vara del i ett div.4 lag istället för nationens stolthet.

  1. Svennis
  2. Hasse Backe
  3. Roy Hodgson (!)
  4. Stuart Baxter
  5. Jörgen Lennartsson - Var nog aldrig ens påtänkt som kandidat.

Nu blev det Erik Hamrén istället, från Ljusdal, har spelat i samma klubb som jag lirat i och som numer Fittâo spelar i - den klubb som nu senast i helgen fick stryk borta mot Gustavsberg med 7-4!
Jag pratar om Ljusdals BK.

Hamrén förespråkar 4-2-3-1. Spännande uppställning.



Jag hoppas att landslaget ser ut såhär i framtiden:

                                                                       Andreas Isaksson
                   
                         Adam Johansson   Daniel Majstorovic   Olof Mellberg   Behrang Safari

                                                           Gustav Svensson     Sebastian Larsson                          

                                                 Rasmus Elm    Kim Källström   Christian Wilhelmsson

                                                               Zlatan Ibrahimovic / Marcus Berg


Släng bort Anders Svensson - Läste i en svensk kulturskrift, som handlar om religionen fotboll, där de skrev att Anders Svensson är landets främste på passningsspel.
- Skrattretande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0